Sider

tirsdag 18. oktober 2011

Varme i Kenya er (nesten) oppskrytt

 
Da jeg pakka til Kenya tenkte jeg, lur som jeg er, at ett sett med ull, ei ulljakke og en KRIK genser var nok. Jeg gikk på en smell. Her er det regntid, og jeg angret fort på at jeg ikke tok med meg kofta mi hjemmefra. Jeg hadde ikke regnet med å få noen særlig farge, men varme hadde jeg håpet på.

Den første dagen det regna var jeg sjeleglad og løp ut med kamera for å ta bilde av alt mulig. En gang vestlending, alltid vestlending - både vant og glad i regn. Skulle tro jeg ikke hadde sett regn før.. Lite visste jeg at det skulle bli så kaldt, så det endte men en handletur til Nairobi for å kjøpe flere varme klær.

Heldigvis er det kort regntid, og sola er som regel fremme store deler av dagen, så da er det fram med solhatten til Åsmund, solkrem og sandaler!




2 kommentarer:

  1. Du er jo bare skjønn!
    Ærlighet varer lengst:)

    SvarSlett
  2. Fint å høre om livet i Kenya! Lykke til som lærer!

    SvarSlett