Sider

lørdag 8. oktober 2011

Karibu Kenya

... var det første vi ble møtt med da vi landa på Nairobi flyplass torsdags morgen. Etter en lang flytur, med alt for lite søvn, var det godt å møte mennesker som ønsket oss velkomne til landet sitt - som nå blir mitt for såvidt. Er umulig å virkelig beskrive alle inntrykkene, men her kommer en liten oppsummering av de første 48 timene i Kenya

I løpet av de første 48 timene har jeg...
... Sittet med hjerte i halsen på grunn av trafikk – håper å venne meg litt mer til trafikk-kulturen her nede. Tut og kjør!
... Fått stor respekt for bilister – man krysser ikke gata dersom man ikke er helt sikker på at man kommer seg trygt over.
... Hils på utrolig mange hyggelige mennesker. Menneskene som jobber i Focus Kenya er virkelig fantastiske!
... Lært at man bør sjekke om toalettet kan spyle ned – FØR man setter seg ned. Den feilen har jeg gjort to ganger allerede..
... Spist ugali – nasjonalrett i Kenya, spises med fingrene
... Sett sterk virvelvind som forsåvidt raste ned et byggeprosjekt
... Blitt overrasket over at Kenya ikke er så varmt som jeg trodde. For så å bli mer overrasket når sola kommer fram – DET er varmt det
... Sett folk overalt. Ikke rart at de internasjonale syntes det var rart at det var så få/ingen folk i gatene hjemme i Norge. Her er det folk overalt hvor man går
... Hørt «boom-boom-boom-boom- i-want-you-in-my-room» som ringetone hos en av de ansatte på Focus-senteret
... Sovet min første natt Kenya. Sov som en stein!
... Innsett at Kenya aldri sover, det er lyd hele døgnet
... Vært på sightseeing i Kasarani, bydelen jeg bor i
... Vært i Nairobi, men det får bli et egen innlegg...


... Virkelig fått tidenes team
Foto: Ola Hellenes



... Spist frokost i Kenya, mer brød enn forventet


... Fått tidenes hage!


... Laget mat på kjøkkenet, som er det fremste bygget. Vi sover i det bakerste
Foto: Ragnhild Egeland



... Fått et lite koselig rom, hvor Ragnhild og jeg skal sove i de tre neste månedene
Foto: Ragnhild Egeland



6 kommentarer:

  1. Ååååååh!! Så fantastisk det ser ut!! Happy for YOU! Savner deg, men tror du får det veldig bra :)
    LOVE YOU SOM MUCH!!

    SvarSlett
  2. Heia.
    Så koselig å se bilder! Helt anderledes enn jeg hadde tenkt meg!! Se helt fantastisk ut! Du må bare nyte hver dag!
    Vi ber om at dere slipper magesjau ol. Godt at dere har en som går med dere og passer på!!
    Klem fra mami.

    SvarSlett
  3. Tante Marta10 oktober, 2011

    Hei Elisabeth!
    Dette ser jo fantastisk ut! Håper du får noen flotte måneder der nede. Vi skal følge med deg:)

    Klem fra tante & co

    SvarSlett
  4. Helmaks, lykke til fortsatt. Papi.

    SvarSlett
  5. I love that song

    SvarSlett
  6. Det så spennede ut Elisabeth :)
    Kos deg videre!
    Jeg følger med jeg, gleder meg til oppdateringer ;)

    SvarSlett